Suomen Viestikyyhky-Yhdistys ry

Tänään on 27 Huhti 2024, 22:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2010, 17:25 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:49
Viestit: 160
Paikkakunta: Espoo
Tervetuloa kilpailemaan Lahdesta 07.08.2010.
Linnut toimitetaan perjantaina 06.08.2010 Lahden raviradalle jossa otan ne vastaan klo 20.00.
Yöpyvät lukitussa hevoskarsinassa.

Kalle vapauttaa linnut la aamulla.

Näillä näkymin osallistujat ovat:
Juha, Kalle, Matti ja Tuija.

Thomas ja Kaya epävarmat.

Alustavat tulokset teen heti lauantai ip.
Lopulliset kun palaan Belgiasta 10.08.2010

Soitelkaa 040-5885272 / juha


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 28 Heinä 2010, 11:31 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:49
Viestit: 160
Paikkakunta: Espoo
Thomas ei osallistu. päivystys juttuja. harmi

Juha


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 29 Heinä 2010, 10:47 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:34
Viestit: 132
Paikkakunta: Muuratsalo
Joko tiedetään lähtöpaikan koordinaatit?
Ainakin osoite johon kyyhkyt tuodaan voisi olla näkyvillä, moni ajaa navikaattorilla.
Kiitos.
T:vuoripeikko


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 29 Heinä 2010, 13:56 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:49
Viestit: 160
Paikkakunta: Espoo
Koskien koordinaatteja asia on niin kuin kalle aikaisemmin kirjoitti ja säänöissä lukee:

Osallistuvan lakan koordinaatit on toimitettava järjestäjälle hyvissä ajoin ennen kilpailua.
Käytettävä karttakoordinaatisto ja koordinaattien merkintätapa ilmoitettava koordinaattien yhteydessä.
Suositeltava ilmoitustapa on WGS84 muodossa aa mm.mmm (astetta minuuttia ja minuutin tuhannesosaa).

Toimita kordinaattisi WGS84 muodossa minulle 2pv ennen kisaa eli 05.08.2010 mennessä sähköpostilla.
Matin minulla jo on ja Kalle on tänä vuonna laittanut joka kilpailujen ilmoituslomakkseen kordinaatit ylös.
Heli on ehkä tulossa kisoihin myös ja hänenkin kordinaatit ovat hoidossa.


Linnut toimitetaan Lahden raviradalle / tallialue perjantaina 06.08.2010 klo 20.00
ihan sama paikka kuin viime vuonna jossa jo olet käynnyt.

Linnut lähtevät 25km säteellä toimituspaikasta kuten säännöissä sanotaan.

Tervetuloa
Juha Ruutsalo


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 29 Heinä 2010, 19:46 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:34
Viestit: 132
Paikkakunta: Muuratsalo
Onko mahdollista saada katuosoite johon lahden kisaan kyyhkyt toimitetaan. Viime vuonna sinne ajoi muutama kilpailija, ja joutui soittamaan monta soittoa osatakseen perille. Kävin itse raviradalla, mutta en itse ajanut. Onko sinne mahdollisesti joku osoite?
Minun kyyhkyillä on pienet poikaset, haluaisin tuoda kyyhkyt kisapaikalle lauantai aamuna kolme tuntia ennen lähtöä, jos kilpailujen johtaja antaa siihen luvan. Samalla haluaisin tarkistaa myös muiden kanssa kilpailijoiden kyyhkyjen tiedot.
Minulla ei ole mitään koordinaatti peikkoa, en vain ymmärrä miksi ei ennen kilpailua voida ilmoittaa lähtöpaikan koordinaatteja ja kilpailijoiden lakkojen koordinaatteja, ja kilpailumatkoja. On epäkohteliasta ilmoittaa kilpailumatka siinä vaiheessa kun lasketaan tuloksia.
Minulla on monta sääntöuudistus ehdotusta, mutta niin on varmaan monella muullakin. Ei voi olla niin että kolmen ihmisen hallitus päättää kaikista asioista ja kuluvalla kaudella tuntuu että asiat ovat menneet aina vain huonompaan suuntaan.
Rivijäsenillä on oikeus osallistua toimintaan ja tehdä ehdotuksia. Ja toivottavasti ne myöskin niin tekee.
Onko lähtöpaikalla speedien tarkistus ja lennetäänkö tällä kertaa numerorenkailla vai mikrisiruilla.
Nyt kun Kalle päästää kyyhkyt, niin ilmoitetaanko ajat Juhalle vai Kallelle?
Asiallisia vastauksia toivoen.
Tuija Ylönen


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 29 Heinä 2010, 22:22 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:49
Viestit: 160
Paikkakunta: Espoo
Osallistuvan lakan koordinaatit on toimitettava järjestäjälle hyvissä ajoin ennen kilpailua.
Käytettävä karttakoordinaatisto ja koordinaattien merkintätapa ilmoitettava koordinaattien yhteydessä.
Suositeltava ilmoitustapa on WGS84 muodossa aa mm.mmm (astetta minuuttia ja minuutin tuhannesosaa).

Toimita kordinaattisi WGS84 muodossa minulle 2pv ennen kisaa eli 05.08.2010 mennessä sähköpostilla.
Matin minulla jo on ja Kalle on tänä vuonna laittanut joka kilpailujen ilmoituslomakkseen kordinaatit ylös.
Heli on ehkä tulossa kisoihin myös ja hänenkin kordinaatit ovat tarkastettu.


Linnut toimitetaan Lahden raviradalle / tallialue perjantaina 06.08.2010 klo 20.00
ihan sama paikka kuin viime vuonna jossa jo olet käynnyt.

Linnut lähtevät 25km säteellä toimituspaikasta kuten säännöissä sanotaan.


Ei yhtään poikeusta enää.
Eikä mitään erioikeuksia sinulle.

Linnut on oltava perjantaina klo 20.00 paikan päällä.
Paikan päällä kerrotaan myös tarkka vapautus paikka.
Harmi jos ei sovi sinulle Tuija.
Odotan myös vahvistustasi joko puhelimella viestillä tai maililla osallistumisesta.
Laita samalla lakkasi koordinaatit.


tulokset lasketaan samoin kuin ennenkin.
niihin tulevat kaikki tarvittavat tiedot.
Alustavat tulokset tulevat ip lauantaina niiltä jotka ovat tulokset ilmoittaneet ja lopulliset tiistaina.

Toimimme samoin kuin edellisissä kisoissa brikonin ja renkaiden suhteen tottakai. Käytäntö on sinulle varmasti tuttu.
Samoin varmasti Lahden Raviradan tallialue löytyy jos haluat tulla.

Olen keskustellut kaikkien muiden kilpailijoiden kanssa tänään.
Kaikille muille on homma selvä.

Toivottavasti järjestät itse ensi vuona kilpailuja ja ajelet Nokialle tai muualle päivää ennen.
Asut omin kustannuksin Nokialla tai muualla.
Lasket tulokset ja huolehdit lähetyksistä ja pyrit olla yhtä tarkka tuloksissa ja niiden nopeudessa.
Ottelet videoita lähtöhetkestä ja lintujen tulohetkistä ettei sinua kilpailujen johtajana epäillä epärehellisyydestä.

Tapasi puuttua asioihin Noikiasta, Rantsilasta, Saarijärvestä ja nyt jo etukäteen Lahdesta ei ole sovelias.
Me muut kilpailijat jotka olemme kisanneet edellisinä vuosina ja myös tänä vuonna emme näe asoita samoin.
Kaikki keskustelupalstallamme oleva negatiivinen kirjoittelu on tullut pääosin sinulta tai vastauksina kirjoitteluusi.

Koskaan ei kukaan muu kilpailija ole epäillyt johtajaa epärehellisyydestä.
kirjoitata: Samalla haluaisin tarkistaa myös muiden kanssa kilpailijoiden kyyhkyjen tiedot.
Kukaan ei ole vaatinut tulla ennen lähtöhetkeä tarkastamaan lintuja ja kilpailujen johtajan tekemisiä. Tietenkin jos sinulla on epäilys kilpailujen johtajan / allekirjoittaneen rehellisyydestä voimme aivan hyvin sopia seuraavaa:
Tarkastan linnut klo 20,00 kun ne tuodaan. Samalla rengastan linnut ja luen Briconit. Suljen linnut lukolliseen tilaan. Voit vahtia koko tapahtuman. Lukitun tilan edessä voit vahtia lintuja vapautushetkeen ja seurata lintujen vapautuksen.
Samoin voit lähettää lakkani luukulle Luomaan yhden henkilön tarkastamaan lintujeni kotiintulon. Siitä on soveliasta ilmoittaa kuitenkin etukäteen.
Toivottavasti teet tarkistukset, ettei pitkin talvea tarvi kuulla eri versioita siitä mitä olisi pitänyt tehdä toisin tai mitä ehkä tehtiin väärin Lahden kisoissa 07.08.2010

Jos henkilö joka avaa luukut on eri kuin kilpailujen johtaja, niin siinä ei ole mitään outoa.
Näin on tehty useasti ennenkin. Pääasia että homma hoidetaan oikein.

Turha tässä on puhua yhteishengestä.

Harmi että tilanne on ajautunut tälle tasolle.
Mielestäni voisi koko keskustelupalstan poistaa.

Juha Ruutsalo


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 30 Heinä 2010, 17:29 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:49
Viestit: 160
Paikkakunta: Espoo
Lahden kisojen matkat
Kolmelle kilpailijalle, Matti, Kalle ja Juha matka on lähes identtinen.
Tuija ja Heli myös selvästi samassa matkojen kategoriassa 100-200km.
Tämä oli mahdollista kun siirsin lintujen vapautuspaikkaa Lahden Raviradalta 4,5km itään.
Näin sain erikoisjärjestelyin kaikki näillä näkymin kisaan osallistuvat linnut samaan matkojen kategoriaan. Ensimmäinen kerta kun näin ollaan saatu matkojen tehtyä näin monelle kilpailijalle.

Lahden kisan 07.08.2010 matkat
Kilpailija matka
Heli Kuosmanen 178120m
Juha Ruutsalo 102570m
Kalle Pohjola 101480m
Matti Ojanperä 106730m
Tuija Ylönen 134600? koordinaatti puuttuvat
Lähtöpaikka
WGS84 N60 54.673 E25 40.684
Lähtöpaikka
WGS84 desimaaliin
60.91122 25.67807


Toivottavasti sää on otollinen, koska treeneissä ei olla enää saavutettu touko- ja kesäkuun lentoaikoja koska kyyhkyjen sulkasato on iskusulkien osalta jo aika pahassa vaiheessa.
Luulen että kisakauden alussa saavutetut Suomenennätyksen parannukset kategoriassa 400-500km eivät olisi näin pitkällä matkalla enää tässä sulkasadon tilanteessa elokuussa edes mahdollisia.
Ennätysparannus edelliseen 400 – 500km matkalla oli n. 20%.

Kisakauden alussa 2010 saavutettiin uusia kärkiaikoja seuraavasti:
kategoria nuoret
alle 100km sijat 9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20 vanhat sijat 2,5,6,7,9
alle 200km sijat 14,15,16,17,18,19,20
alle 300km sijat 13
alle 400km sijat 8,9,19,20
alle 500km sijat 1,2,6,4,5,6,7,8,9,11 vanhat sijat 1,2,3,4,5,6,8

Juha 27 uutta kärkiaikaa
Kaya 12 uutta kärkiaikaa
Jouko 5 uutta kärkiaikaa
Kalle 1 uusi kärkiaika
Tuija 1 uusi kärkiaika
Yhteensä 46 uutta kärkiaikaa

Kisakausi 2010 on selvästi jakautunut kahteen jaksoon kesäkuu ja elokuu.
Ensimmäisessä jaksossa oli neljä kilpailua ja toisessa on kaksi.
Ensimmäisen jakson 46 uutta kärkiaikaa on upea saavutus hyvin valmennetuista linnuista ja oikeasta kilpailujen ajankohdasta.
Erityinen huomio ja kunnia uudelle kilpailijalle Kayalle joka heti ensimmäisenä kisakautenaan on saavuttanut jo nyt 12 uutta kärkiaikaa.

Sarjatilanteen löydät päivitettynä osastolla kilpailut / tulokset / nurmon kisat sivun alareuna tai klikkaamalla:
http://www.viestikyyhky.fi/kilpailut.php?id=98


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 02 Elo 2010, 13:30 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:49
Viestit: 160
Paikkakunta: Espoo
samaa mieltä Kalle.

Kiitos arvostuksesta kun mainitset että johdan kaikissa eri sarjoissa pistekisassa.
Siitä onkin hyvä tuoda esille seuraavaa:

Milestäni meillä on aika hyvät säännöt nykyään voimassa.
Sääntö uudistus voisi olla: toisenlainen pistelasku systeemi tai ei pistelasku sysyteemiä ollenkaan.

Nykyinen systeemi ei ole oikeudenmukainen parhalle linnulle. Parhalle lakalle systeemi vielä toimii.
Mitään tasotuksia; perusteella montako lintua kelläkin on ei pidä kuitenkaan antaa, vaan tämä paras nuori/vanha pitäsi saada jotenkin muulla tavalla löydettyä.

Nykyinen pistesysteemi ei löydä ainakaan minun lakasta parasta yksilöä, ei nuorissa eikä vanhoissa linnuissa. Nykyinen paras nuori / vanha lintu pistessysteemi on ennemmin: paras nuorten lintujen lakka ja paras vahojen lintujen lakka.
Joten meillä on kolme gategoriaa jotka kaikki ovat mielestäni lakka kohtaisia pistelaskukisoja.

Systeemiä jossa löydetään paras nuori lintu tai paras vanha lintu minun mielestäni meillä ei ole. Tämä asia on minun hyvä tuoda esille nyt kun johdan kaikkia sarjoja. Silloin ainakin uskotaan että en ole nykyisen pistesysteemin kannalla.

Otan muutaman esimerkin omasta lakasta:
kilpailen bricon systeemillä. joissa lintujen tulojärjestystä ei voi vaihtaa.
treenien perusteella tiedän varmasti ne linnut jotka aina ovat ekana kotona, eli selvästi nopeimmat linnut.

esimerkkinä: kotiin saapuu kilpailusta nokialta 20 linnun parvi jotka 10 ensimmäisen osalta tulevat sisään parin sekunnin sisällä. pars lintu hyppää lukuusta tunnistimen päälle 8. lintuna.
Seuraavsaa kisassa minulla on taas 20 lintua joista 10 uutta. pars tulee sisään taas 8. lintuna jne. näin tuo paras ei ole saanut paljonkaan pisteitä.
Jos kilpailisin numerorenkailla ja näen parven tulevan sisään, odotan tietenkin että kaikki ovat sisällä ennen kuin ryntään lakkaa. Nyt otan kiinni tietenkin 5 parsta ja lähetän tiedot viestillä. Sitten uudet 5 jne. näin jaksoina siksi että ehdin viestittää heti 5 parhaan tiedot enkä menetä aikaa.
tällä systeemillä minun paras lintuni saisi aina parhaat pisteet.

mutta tämäkään ei ole oikein koska silloin ihminen on tehnyt valinnan.

joka tapauksessa nykyinen systeemi ei löydä ainakaan minun parasta lintua monissa, monissa kilpailuissa kun linnut ovat tulleet yhtä aikaa luukulle. Samoin on usein käynnyt että minun 20 lintua ovat olleet kisojen 20 ensimmäistä. näin pisteitä ei ole edes jäännyt muille jaettavaksi.
Tai käänteisesti kun kisamatka on ollut lähes 500km ja minun kuusi lintua on alittanut Suomen ennätyksen. Niille ei kuitenkaan oli riittänyt pisteitä linnuilta jotka ovat kilpailleet vain 50km.

Nopein lakka kisa on nykyisen pistelaskun kannalta ok.

Alkuvuodesta ehdotin vedonlyöntiä seuraavanlaisesti.
väitän että: minun vanha lintu lentää tänä vuonna 1000km parhassen keskinopeuteen.
1000km oli vedon kannalta kuitenkin liian paljon, koska kaikille 1000km matka ei täyty vaikka kilpailisivat kaikki kisat.
mutta systeemi löytää paras vanha lintu oli selkeä.
yhteenlaskettu matka voisi olla vanhoilla vaikka 800km, nuorilla 500km
tässä systeemissä arvostetaan varmuutta, nopeutta ja kisakaudesta selviytymistä.

ps. vanhat kyyhkyni (5kpl) ovat jo tänä vuonna lentäneet yhteensä 950km.
Eli Lahdesta 07.08.2010 tuo 1000km täyttyy jos kotiin tulevat.
Nykyinen keskinopeus on reilusti yli 900m/min/950km.

Ehdotan uudeksi pars nuori / vanha lintu valintaperuste:
paras vanha lintu Suomessa on se lintu, jonka keskinopeus vähintään kolmesta kisasta ja vähintään 800km matkasta on paras. Tulokset lasketaan niistä kisoista joista ajat ovat parhaita ja matkojen summa tulee olla vähintään 800km.
Samoin nuorille, mutta matkojen yhteenlaskettu summa niillä kuitenkin vain 500km.
Linnun pitää olla elossa kun palkinto loppuvuodesta jaetaan.

Tässä systeemissä tuodaan esille: varmuutta, nopeutta ja kisakaudesta selviytymistä.
Eikä ole merkitystä sillä jos joku on saannut kaapattua kaikki pisteet, koska hänellä on laittaa paljon lintuja joka kisaan.
Näin hän kenellä on vaikka vain yksi lintu laittaa kisaan voi osallistua hyvin nopein lakka kategoriaan ja se myös löydetään, jos se on nopein ja varmin.

Juha Ruutsalo


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 02 Elo 2010, 15:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2010, 08:47
Viestit: 217
Paikkakunta: Laukaa
Entäs jos mukailtaisiin sääntöjen suomen nopein lakka kohtaa.

Toinen ehdotus paras nuori / vanha lintu valintaperusteeksi:

Paras nuori / vanha lintu lasketaan seuraavasti;Jos osakilpailuja 3, niin keskinopeus huomioidaan 2 kisasta; jos 4, niin 3 kisasta; jos 5 tai enemmän, niin lasketaan keskinopeus linnun 4 parhaasta osakilpailusta. Linnun pitää olla elossa kun palkinto loppuvuodesta jaetaan.

Eli laskettaisiin esimerkiksi tänävuonna linnun keskinopeus (kilometrit yhteensä / käytetty aika) neljästä parhaasta kisasta. Oma pointtinsa tuossa vähimmäismatkassakin, mutta olisiko selkeämpi ilman sitä. Kertyyhän noita kilometrejä jo kaikille osallistujille, jos neljäkin kisaa huomioidaan.

Kunniamaininta eniten koko kauden aikana kilometrejä lentäneelle. Tästä ei oikein voi kilpailla, kun lakan sijainti vaikuttaa siten että toisilla on kauden aikana mahdollisuus lentää enemmän kilometrejä. Jolloin varmasti tuleva hidaskin lintu voisi viedä tämän. Mutta kunniamaininta kannustaisi kuitenkin ottamaan osaa kaikkiin kilpailuihin.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Lahden kisat 07.08.2010
ViestiLähetetty: 02 Elo 2010, 20:21 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:34
Viestit: 132
Paikkakunta: Muuratsalo
Kun nyt ollaan jossakin kohtaa oltu sitä mieltä, että mennään kohti keskieurooppalaista kilpailutapaa. Niin pitäisikö ottaa selville miten siellä linnut laitetaan paremmuusjärjestykseen. Naapurimaamme ruotsi olisi ilmastollisesti ehkä lähin meitä, voisimme lähteä tarkastelemaan miten siellä toimitaan. Ettei lähdetä keksimään jo keksittyä tai tehdä jotain sääntö/kilpailu uudistuksia joita ei sitten taas muutamaa vuotta kauemmin pystytä noudattamaan.
Nykyiset säännöt kaipaavat kyllä uudistamista ja bricon ajanottojärjestelmä on hyvä ja se olisi vielä parempi jos käyttäisimme yhdistykselle hankittua club masterlaitteistoa jolla kilpailutulokset pitäisi tarkastaa.
Onnittelut kaikille ennätyksen tänä vuonna lentäneille kyyhkyille.
Olen vuodesta 2002 seurannut kyyhkyjä/kyyhkyjen kasvatusta suomessa ja muualla. Meillä on niin lyhyt historia kyyhkyjen kasvatuksessa suomessa että meidän pitäisi porukalla/yhdessä keskittyä siihen että saamme suomeen jalostettua kyyhkykannan, jotka on varmoja kotiinpalaajia ja sen jälkeen aletaan keksiä miten niihin saadaan vauhtia lisää.
Terveisin Tuija Ylönen


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 499 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com