Suomen Viestikyyhky-Yhdistys ry

Tänään on 18 Huhti 2024, 08:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sattui eräänä päivänä
ViestiLähetetty: 15 Heinä 2010, 09:53 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:34
Viestit: 132
Paikkakunta: Muuratsalo
Minulle soitettiin 3.7.2010 Orimattilan pelastuslaitokselta. Nainen kertoi tarinan näin:
Orimattilassa nuori pari ostanut talon puoli vuotta sitten, olivat kuunneelleet kun hormista alkoi kuulua outoa rapinaa, rapinaa kuului kolme päivää, katsoivat piippuun, katsoivat takkaan, mitään ei näy. Ajattelivat että hiiriä on hormissa. Lauantaina 3.7, kolmantena rapina päivän aamuna katsoivat taas takkaan, ja kas kummaa, takan yläpuolella olevan ritilän läpi tulee linnun jalat.
Jaloissa oudot renkaat. Asukkaat soittavat pelastuslaitokselle, palokunnan pojat tulee paikalle, ja lintu on niin pahasti jumissa, että eivät saa sitä pois. Asukkaat tuovat takan ja hormin piirrustukset ja sanovat "purkakaa takka ja piippu, mutta lintua ette tapa".
Pelastuslaitoksen pojat soittavat paikalle eläintenhoitajan, jonka ammattitaidolla kyyhky saadaan hormissa käännettyä niin, että se saadaan vahingoittumatta ulos takasta/hormista. Kun kyyhky oli eläintenhoitajan kädessä, oli kyyhkyn suusta tullut ääni, HUH.
Eläintenhoitajalle oli tuttu näky renkaat jalassa, ja hän tiesi että viestikyyhkystä oli kyse. Hän katsoi netistä rengastiesoista, että FIN-07 7143 on Pyynpolunlakan kasvatti. Hoitaja soitti minulle ja alkoi hoitaa kyyhkyä ammattitaitoisesti.
Itse olen reissussa, Laukaassa asuva kyyhkynkasvattaja haki kyyhkyn Orimattilasta ja kyyhky toipuu hyvää vauhtia.
Kiitos kaikille kyyhkyn pelastusoperaatioon osallistuneille.
Pelastuslaitoksen pojat epäilivät kyyhkyn joutuneen hormiin haukan ajamana. Alueella on runsaasti haukkoja.
Fin 07-7143 oli lähtenyt matkaan Rantsilan kisoista juhannuksena.
Kuva kyyhkystä hormissa ja sen jälkeen on nähtävänä oheisessa:
Päijäthämeen pelastuslaitos, yleistä, uutisarkisto, linnunpelastustehtävä orimattilassa 3.7.2010.
Kuva kyyhkystä hormissa, kyyhky on siinä jo saatu käännettyä hyvään asentoon, senkun ottaa pois vaan.
Toinen kuva, kyyhky on aika surkeassa kunnossa, laiha, kolme päivää savupiipussa ilman ruokaa ja vettä, takana 300 km lento. Aika sitkeitä sankareita nämä.
Olimme veneilemässä kalkkisten kanavalla ja siellä ilmestyy etelä suomen sanomat, ja oli kyyhkyn pelastus operaatio ylittänyt lehdistönkin uutiskynnyksen, lehdessä oli juttu Fin-07 7143 pelastuksesta.

kesätarinaterveisin Vuoripeikko
T:vuoripeikko.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1 viesti ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com