Suomen Viestikyyhky-Yhdistys ry

Tänään on 27 Huhti 2024, 14:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Haaste
ViestiLähetetty: 04 Kesä 2010, 21:23 
Poissa

Liittynyt: 12 Maalis 2010, 21:45
Viestit: 3
Hei taas!

Minulla on sellainen mielikuva kirje/viestikyyhkystä että se on sellainen viimeinen orjenkorsi viestinnässä, eikös sitä käytetty sotaaikana lentokoneissa ja se lähetettiin matkaan kun muut konstit oli käytetty. Paikasta kuin paikasta, säässä kuin säässä. Näin saatiin tieto kulkemaan kun muuta konstit oli käytetty. ( joku "pirulainen" vain keksi käyttää haukkoja näitä lintuparkoja vastaan.) Tämä minun ideani "Jokeri"kilpailusta olkoon kunnian osoitus unohdetulle "sotaajan sankarille" josta elokuvia ja kirjojakin on kirjoitettu. Ties vaikka sponsoritkin olisi innostuneita aiheesta herättää Suomen sotahistoria tällaiseen media lentoon.

Se jolla on nopeimmat linnut on arvokas asia, mutta mielestäni tärkeämpi ja arvokkaampi aisia on kyyhkyn kotiinpaluu vietin saavuttaminen. Onko siinä mitään järkeä jos lentää "ääntänopeammin" ja ei tiedä minne lentäisi, kun lentäisi vaikka hiukan hitaammi mutta aina kotilakkaan?!

T: Sari Viren


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Haaste
ViestiLähetetty: 05 Kesä 2010, 13:56 
Poissa

Liittynyt: 14 Maalis 2010, 22:03
Viestit: 29
Minäkin olen Kallen kanssa samaa mieltä rodun nimestä. En tiedä että missä maassa on sellainen rotu kun viestikyyhky mutta kirjekyyhkyjä kyllä on.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Haaste
ViestiLähetetty: 05 Kesä 2010, 17:33 
Poissa

Liittynyt: 09 Maalis 2010, 19:06
Viestit: 184
Paikkakunta: Espoo
Lopettakaa koko juttu.musta koko haaste oli nii naurava ja epätieteellinen.
Olen huomanut ennenki täällä sivulla epätiereellisia kirjoituksia,jotka oikeesti naurata kun lukee.
toivon jatkossa,jos joku kirjoittaa jotain,että se kirjoittaa faktast ja oman kokemusta ei mikää belgian kokemuksia.
jos varikset huutavat kyyhky jää haukalle.voin sano yksikää teistä ei tiedä kyyhkyista mitää.ollette kaikki vasta ensimmäisessä askeleissa,joten ottakaa rauhalisesti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Haaste
ViestiLähetetty: 05 Kesä 2010, 20:54 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 21:37
Viestit: 52
Kiitos kyyhky!
Itse en uskaltanut sanoa tuota. Eikö tosiaankaan ole muuta jauhamista kuin kyyhkysen nimestä!? Jos Suomessa on otettu käyttöön nimi viestikyyhky niin Suomessa on silloin viestikyyhkyn nimeä kantavia lintuja joita käytetään kilpailuissa ja harrastetaan muutenkin kodin pihapiirissä lentävinä lemmikkeinä.
Tällainen keskustelu antaa koko yhdistyksen jäsenistöstä aika oudon kuvan. Oletteko te keskenänne niin riitaisia vai kateellisa toisillenne?

Toivoisin, että yhdistyksen jäsenet "puhaltaisivat yhteen hiileen" ja kehitettäisiin yhdistyksen toimintaa niin, että jokainen tuntisi kuuluvansa mukavaan porukkaan.
-jollen-


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Haaste
ViestiLähetetty: 06 Kesä 2010, 13:19 
Poissa

Liittynyt: 09 Maalis 2010, 19:06
Viestit: 184
Paikkakunta: Espoo
kyyhky harrastus on aina ristiriitäinen.kun olin pieni mul oli lähes 600 kyyhky ja samoin kavereilla oli.silti meillä oli aina riitä jopa tappeluita.kyyhky harrastu oli siellä aika yleinen.kyyhkyten kaupa oli kova ja kyyhkysten varastaminen.välillä ku muistelen niitä asioita tule mieleen.huh mikä meno siellä oli,mut sit ku katso täällä suomenviestikyyh sama juttu jatkuu mitä mä 10 vuotina puuhailin.ainoa ero se,että suomessa jokainen pelkä oman nahansa,koska suomenyhteyskunta ei sali tappuluita tai varasteluita.mutta todella törkeitä,että aikuiset ihmiset vääntelevät kokoajan jotain aivan hullu.täällä oli ennenki sellaisia kirjoituksia,jotka ole epäfakta.sellaisia asioita,että aikuinen joka ymmärtää kyyhkyista jotain.Tuijasta tykkään ku se aina halu selitys miksi kyyhky tekee näin tai miksi muu maailma harrastaja tekevät.Kallella on paljon teoria tietoa lähinä jalostuksesta.joka harrastajia osaa rokkottaa toinen kirjoittaa epäfakta.toinen kuljettele autoilla kyyhky.toinen pyytää 1000 euro kyyhkyista koska se on joku tunnettu kasvatajan kyyhky so what.jokainen tekee mitö lystää,mut ku tänne tullaan ei tarvii noita ja näitä juttu,mut olet kuulut belgia tai saksasta tai hollannista.minust se olisi hyvää jos tänne kirjoitettaan oma kokemusta niiku päiväkirja,mut fakta asioita.ihmiset olisi kiinnostunut ku ne kuule päivitäisin tapahtumia.Mul on itsellani kolme nuorta poika naapuri taloista,jotka tulevat päivitäisin mun lakalle.ruokivat kyyhky lennätävät tai putsata jos on tarveta.siitä ne oppi harrastuksesta paljon.toivon,että eivät riitelevät sama tavalla kuin aikuiset tääll.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Haaste
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2010, 20:32 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:49
Viestit: 160
Paikkakunta: Espoo
Sarille:
Kaikki kisapaikat on huolella valittu niin että jokaiselle kilpailijalle tulisi n. 100km, 200km, ja yli 300km matkoja. Teimme Matin kanssa tarkan kartan matkasäteineen ja valitsimme säteiden yhtymäkohdista kisapaikat.
Lisäksi veimme esim Nokian kisan lähelle viime vuonna ensimmäsitä kertaa kilpailleen Outin lakan läheisyyteen. Samoin olemme valmiit tekemään tulevaisuudessakin uusille harrastajille.

Noloa on että kilpailijoita on vaan niin vähän. Tänä vuonna kisaajat ovat: Juha, Tuija, Kalle, Kaya, Heli ja ehkä Matti ja Kamil.

Kaikki me treenaamme lintujamme eri suunnista ja tietenkin myös kilpailusuunnista. Minä käyn siitosorillanni ma, ke ja perj astuttamassa Loviisassa. Lintuni kuntotreeni on Loviisa - Kirkkonummi. Joten itä sopisi minulle vallankin hyvin.

Kyllä lintujen suunnistustaidon totuus tulee varmasti esille 300km matkalla oli suunta mikä tahansa. Sitä missä kukakin asuu ei pysty muuttamaan. Aikoinaan oli paljon polemiikkia siitä että Thomas asui meren vierellä. Muut väittivät silloin etä heidän linnut tulevat niin kovaa että menevät ohi.
Kyllä todellinen suunnistustaito ja nopeus selviävät nykyisin perustein.

Meille kaikille varmasti sopisi myös ehdottamasi kisamalli salaisesta paikasta. Toteutetaan se heti kun vaikka sinäkin lintuinesi olet siihen valmis. Siihen saakka koitetaan saada kaikki harrastajat mukaan nykyisin systeemein. Harrastajan on helpompi liittyä joukkoon kun hän tietää suunnan.

Tervetuloa kisaamaan mukaan.
Kerro mitä sinä esimerkiksi haluaisit jotta voisit ottaa osaa kisoihin. Me kaikki kisaajat olemme valmiit toteuttamaan toiveesi.

Juha Ruutsalo


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Haaste
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2010, 20:38 
Poissa

Liittynyt: 06 Maalis 2010, 12:49
Viestit: 160
Paikkakunta: Espoo
alkuperäinen aihe oli haaste:
kisakausi on alkanut. ja vetoja ei voi enää tehdä.

ainoa haaste / veto tuli puhelimella Kayalta.

Jännäksi menee.
mulla on plakkarissa:

153km ja 820m/min seitsemällä eri linnulla
153km ja 700m/min yli kymmenellä linnulla

Kaya
nähdään saarijärvellä Eeron luonna.


Juha Ruutsalo


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 464 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com