Suomen Viestikyyhky-Yhdistys ry

Tänään on 17 Kesä 2024, 11:20

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Muutama asia
ViestiLähetetty: 13 Touko 2012, 22:30 
Poissa

Liittynyt: 06 Huhti 2010, 19:54
Viestit: 17
Muutama asia joita haluan varmuuden vuoksi selvittää...

Vanhempi mies Tammelsta on kirjotellut munanetti-sivuilla että minä olen tuonut kotimaastani luvattomia kyyhkyjä jotka ovat mukanaan tuoneet NC-tautia. Asia ei pidä missään nimessä paikkaansa. En ole missään vaiheessa tuonut luvallisia/luvattomia lintuja suomeen. Eviraan soitan huomenna että korjaavat kirjoituksensa, jossa lukee lintujen tulleen suoraan ulkomailta Karkkilaan.

Oikea asia on että tuttuni toi Belgian Naturalista luvallisia, Eviran hyväksyttämiä lintuja suomeen ja osa linnuista olivat minun hoidossa vähänaikaa. Eviran kanssa kun olen puhunut Nc-tauti on joko levinnyt villeistä/vapaista linnuista tai kyyhkyt jotka tulivat belgiasta ovat saanneet tartunnan matkalla suomeen. En vain ymmärrä jos kerran belgian linnut olivat saanneet rokotteet ja kaikki lääkinnälliset asiat kunnossa miten ne on voinut saada tartunnan matkalla??

En myöskään ymmärrä miksi tämä vanhempi mies kirjoittelee asiasta josta 99% on keksittyä/ oman mielikuvituksen tuotoksia, mitä iloa hän siitä saa? Ei ole hänen ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun hän puhuu toisten seläntakaa pahaa. Esim. hän on minulle monesta kyyhky-harrastajasta puhunut "tosi" asioita...varastamisesta jne....

Minulle tämä tilanne on muutenkin vaikea ja harmillinen, niin sen takia reagoin asiaan vakavasti.

Mutta minun kanta oli siinä ja jos jollakin jäi vielä jokin kohta epäselväksi niin vastaan mielelläni :)

T: Sina


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Muutama asia
ViestiLähetetty: 14 Touko 2012, 07:57 
Poissa

Liittynyt: 09 Maalis 2010, 19:06
Viestit: 184
Paikkakunta: Espoo
Kiitos Sina,kun korjaat vanhempi miehen kertomasta,jota hän on itse keksinyt .Hän näkee asioita unta ja kertoa sen eteen päin kana kasvattajille. Minusta se varmasti puhui varastamisesta ja nii pois päin .Mutta mä en ole varastanut kyyhkyjä en tavaroitakaan .Hän on siitä katkera,siitä kun toisella mene hyvin! Älä ottaa itsesi. Olet varma nähnyt elämässäsi samalaisia ihmisia muissa asioissa. Belgia tuonti kyyhkyista on mahdollista,että saavat tartunnan vaikka niitä on rokotettu,koska rokote tehoa vasta kahden viikon päästä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 118 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com